Jak to działa?

Krok 1

1. Dołącz

Zarejestruj się klikając przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i wpłać minimum 10 zł opłaty inicjalnej.

W celu uruchomienia konta zaloguj się na podany podczas rejestracji adres e-mail oraz kliknij w link aktywujący konto. W przeciwnym wypadku Twoje konto nie będzie umożliwiało korzystania z bezobsługowej wypożyczalni rowerów.
Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Po zarejestrowaniu otrzymasz wiadomość sms oraz wiadomość e-mailową wraz z kodem PIN, który razem z Twoim numerem telefonu są identyfikatorami w systemie.

Krok 2

2. Wypożycz

Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożycz” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie.
Jeżeli jest zabezpieczony obejmą – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego, wyświetlonego na ekranie terminala przy wypożyczeniu. Szerokiej drogi!

Krok 3

3. Zwróć rower

Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Bez obaw – sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.
W celu upewnienia się, że zwrot został zakończony pomyślnie, dokonaj weryfikacji na swoim koncie użytkownika poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Jeśli na stacji nie ma wolnego miejsca, przypnij rower obejmą z zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasuj cyfry. W takim przypadku podejdź do terminala, przyciśnij „Zwrot” i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie.

Krok 4

4. Jeszcze szybciej?

Pobierz aplikację mobilną.
Za pomocą aplikacji mobilnej wypożyczysz rower zarówno zamknięty w elektrozamku jak i za pomocą obejmy bez podchodzenia do terminala.
Kod do obejmy będzie wyświetlany podczas wypożyczenia danego roweru.
Rower za pomocą aplikacji możesz wypożyczyć za pomocą dwóch sposobów:

  • Klikając „Wypożycz rower” w aplikacji i wpisując jego numer
  • Skanując kod QR danego roweru znajdujący się na każdym rowerze

Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?

Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy rowerów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych” i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów, a na pewno nic się nie stanie. Uspakajamy też, że inna osoba nie będzie mogła takiego roweru – przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy – wypożyczyć za pomocą aplikacji mobilnej ani QR kodu, ponieważ w systemie rower będzie widniał jako wypożyczony.

Czy korzystanie z serwisu internetowego, zwłaszcza przy logowaniu i płatnościach, jest bezpieczne?

Strony logowania, rejestracji i „Twoje konto” są szyfrowane przez SSL, co widać poprzez link po wejściu na każdą z nich. Strony uruchamiające aplikację z Nextbike API są dodatkowo szyfrowane, ale działają na zasadzie iframe, stąd nie widać tego w adresie. Dodatkowo zostało włączone i wymuszone szyfrowanie dla całego serwisu. Gwarantujemy więc, że korzystanie ze strony jest 100% bezpieczne na każdym etapie.

Ile rowerów mogę wypożyczyć?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie. W przypadku wypożyczeń niestandardowych, tj. wynajmy grupowe, prosimy o kontakt z adresem e-mailowym: [email protected].

Czy zarejestrowany w jednym systemie mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Nasze systemy są kompatybilne, rejestracja w jednym z nich, umożliwia wypożyczenie rowerów we wszystkich miastach w Polsce i na świecie gdzie operatorem jest Nextbike. Warto pamiętać, że każdy z systemów charakteryzuje się swoim cennikiem oraz regulaminem.

Jak wypożyczyć rower?

Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożyczenie/Zwrot” i postępować zgodnie ze wskazówkami na ekranie terminala. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka.
Gdy rower jest zabezpieczony obejmą, należy ją rozpiąć otrzymanym 4 cyfrowym kodem. Kod pojawia się na terminalu przy wypożyczeniu roweru, a także w aplikacji mobilnej. Kod do obejmy można otrzymać również poprzez kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta.

Jak zwrócić rower?

Wystarczy wprowadzić rower do elektrozamka. Jeśli chcesz upewnić się, że rower został poprawnie zwrócony w systemie możesz sprawdzić stan wynajmów w aplikacji mobilnej, poprzez stronę internetową lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?

W przypadku, gdy zwrot roweru nie jest możliwy poprzez elektrozamek (np. nieczynna stacja lub brak wolnego stojaka) zabezpiecz rower obejmą. Otwórz obejmę kodem, otrzymanym przy wypożyczeniu, przypnij rower do ucha innego roweru lub stałego elementu stacji. Następnie zamknij obejmę i przetasuj cyfry. Pamiętaj, że tak zwrócony rower musisz oddać w systemie. W tym celu podejdź do terminala i naciśnij Wypożyczenie/Zwrot. Postępuj zgodnie z informacjami wyświetlanymi na ekranie terminala.

Skąd mam wiedzieć, że zwrot nastąpił prawidłowo?

Dla pewności rekomendujemy sprawdzenie swojego stanu wynajmów za pomocą aplikacji mobilnej lub po zalogowaniu się na swoje konto poprzez stronę internetową, a także poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Mam problem z działaniem stacji lub zauważyłem usterkę – co mogę zrobić?

Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji zawierającej numer problematycznej stacji lub roweru poprzez aplikację mobilną, wiadomości e-mail na adres Biura Obsługi Klienta lub poprzez kontakt telefoniczny. Nasz serwis podejmie kroki w celu usunięcia ewentualnej usterki najszybciej, jak tylko będzie to możliwe. Nasi pracownicy 24 godziny na dobę monitorują stan systemu, natomiast takie zgłoszenia pozwalają nam interweniować jeszcze szybciej.

Ile kosztuje korzystanie z rowerów?

Wypożyczenie roweru do 30 minut jest bezpłatne.
Wypożyczenie roweru do 1 godziny to koszt 1 zł
Wypożyczenie roweru do 2 godzin to 3 zł.
Wypożyczenie roweru do 3 godzin to koszt 6 zł.
Każda kolejna godzina to dodatkowo 4 zł.

Jak doładować swoje konto?

Po zalogowaniu się do swojego profilu na www.sosnowieckirowermiejski.pl/login w zakładce „Doładuj konto” wybierz jedną z metod płatności: karta płatnicza lub przelew internetowy.
UWAGA: W przypadku wybrania metody płatności za pomocą przelewu Twój tytuł przelewu jest dedykowany dla Ciebie i jest bardzo ważny w celu poprawnego zaksięgowania wpłaty.

Jak doładować swoje konto kartą z możliwością obciążenia (np. karty kredytowej)?

Do zarejestrowanego konta możesz podpiąć kartę kredytową, w tym celu skontaktuj się Biurem Obsługi Klienta lub dodaj kartę przy terminalu, w momencie gdy stan konta jest niższy niż 10 zł.

Wybrałem płatność kartą kredytową, a moje konto zostało zdezaktywowane? Dlaczego?

Oznacza to, że system nie miał możliwości pobrania środków w karty. Powody mogą być różne: blokada karty lub brak środków na koncie.

Dokonałem płatności, raz wypożyczyłem rower i moje konto znowu jest nieaktywne – dlaczego?

Prawdopodobnie na Twoim koncie znajduje się mniej niż 10 zł. Pamiętaj, że konto jest aktywne jedynie w momencie posiadania na nim minimum 10 zł lub posiadania podpiętej karty kredytowej. W związku z tym zapisem regulaminu, operator rekomenduje zasilanie konta kwotą wyższą, niż 10 zł – np. 20, 30 zł.

Co zrobić, jeśli system naliczył mi nieodpowiednią opłatę?

Jeśli kwota, jaką system naliczył Ci za korzystanie z roweru, nie jest adekwatna do stanu faktycznego – po prostu złóż reklamację, wysyłając wiadomość na adres [email protected] Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy Ci całą nieodpowiednio naliczoną sumę.

Co zrobić, jeśli mam problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?

W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Jesteśmy do Twojej dyspozycji całodobowo pod numerem telefonu +48 32 630 62 22.

Czy do roweru mogę doczepić fotelik dziecięcy?

Rowery nie są przystosowane do montowania fotelików dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów.

Jak włączyć lampę roweru ?

Lampa uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że zaczniesz pedałować, a lampa oświetli Ci drogę.

Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?

W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas użytkowania, wypożyczający musi jak najszybciej powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta.

Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u?

Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora. Jest to większość zbliżeniowych kart plastikowych – np. Elektroniczna Legitymacja Studencka a także większość kart płatniczych.
W celu rejestracji karty należy podejść do terminala wpisać numer telefonu oraz kod PIN, a następnie w wyznaczone miejsce przyłożyć kartę.
Przy kolejnym wypożyczeniu można już identyfikować się przy terminalu za pomocą karty, czyli przyłożyć ją w celu zalogowania się.
Jeżeli chcesz logować się wyłącznie za pomocą karty, bez podania PIN-u – odznacz opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” na swoim koncie na portalu www.rower.czestochowa.pl

Po jakim czasie od zakończenia jazdy i zwrócenia roweru do stacji można ponownie w tej samej stacji wypożyczyć rower?

Inny rower możesz wypożyczyć od razu. Jeśli jednak chcesz wypożyczyć ten sam rower – odczekaj 3 minuty.

Jak zarejestrować się w systemie?

Należy wybrać opcję Rejestracja na stronie www.sosnowieckirowermiejski.pl rejestracja oraz wypełnić formularz rejestracyjny. W celu aktywacji konta należy dokonać opłaty inicjalnej w wysokości min. 10 zł. Jak tylko kwota wpłynie na konto – konto stanie się aktywne i umożliwi wypożyczanie rowerów.
Pamiętaj, aby potwierdzić również link aktywacyjny, który został przesłany e-mailowo na adres podany przy rejestracji.

Mam problem z działaniem stacji lub zauważyłem usterkę – co mogę zrobić?

Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji zawierającej numer problematycznej stacji lub roweru poprzez aplikację mobilną CRM, wiadomości e-mail na adres Biura Obsługi Klienta lub poprzez kontakt telefoniczny. Nasz serwis podejmie kroki w celu usunięcia ewentualnej usterki najszybciej, jak tylko będzie to możliwe. Nasi pracownicy 24 godziny na dobę monitorują stan systemu, natomiast takie zgłoszenia pozwalają nam interweniować jeszcze szybciej.

Aktualności

Metrorower zastępuje Sosnowiecki Rower Miejski
22.02.2024

Już 25 lutego startuje nowy sezon rowerowy! Metrorower zastępuje dotychczasowy system roweru miejskiego.  Dotychczasowy system rowerów miejskich w tym sezonie przechodzi metamorfozę. Na użytkowników czekają żółte Metrorowery. Aby korzystać z Metroroweru należy zarejestrować się poprzez aplikację Metrorower lub na stronie internetowej metrorower.transportgzm.pl, następnie zaakceptować regulamin i doładować konto opłatą inicjalną w wysokości 10 zł, bądź […]

1 kwietnia startuje kolejny sezon rowerowy!
31.03.2022

Już 1 kwietnia powraca Sosnowiecki Rower Miejski. Do dyspozycji mieszkańców będzie 270 rowerów dostępnych przy 23 stacjach rowerowych. Poza 230 rowerami standardowymi dostępne będą również tandemy, rowerki dziecięce, cargo, trójkołowce oraz rowery z fotelikiem dziecięcym. Pozostałe zasady korzystania z systemu oraz cennik pozostają bez zmian. Życzymy udanego sezonu rowerowego! Zespół Nextbike Polska.

Dzień Bez Samochodu na rowerach miejskich!
22.09.2021

Dziś, 22 września obchodzimy Dzień Bez Samochodu. Użytkownicy większości systemów rowerowych, których operatorem jest Nextbike Polska, będą mogli przez godzinę jeździć za darmo. Do obchodów zwieńczenia tegorocznego Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu (16-22.09) tradycyjnie włączył się operator systemów rowerów publicznych, firma Nextbike Polska, który w środę, 22 września zapewni użytkownikom Rowerów Miejskich dłuższy darmowy czas wypożyczenia. […]

DANE KONTAKTOWE

Biuro Obsługi Klienta
Czynne całodobowo
Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.00-16.00

tel.: +48 32 630 62 22
(koszt połączenia zgodny z taryfami operatorów)

Reklamacje i zapytania:
[email protected]

Biuro
tel.: + 48 22 208 99 90
e-mail: [email protected]

Nextbike Polska S.A.
ul. Przasnyska 6B, 01-756 Warszawa
KRS 0000646950
NIP: 895-198-10-07
REGON: 021336152

nextbike